Încă o carte LGBT pe care o iubesc | Recenzie: „Simon și planul Homo Sapiens”, de Becky Albertalli

Bună, dragi cititori! După cum am spus data trecută, am revenit cu recenzia unei cărți care m-a impresionat foarte tare. Așadar, Simon și planul Homo Sapiens va fi subiectul discuției de astăzi.

Titlu: Simon și planul Homo Sapiens

Autor: Becky Albertalli

Editură: EpicWave (colecție a editurii Epica)

Număr de pagini: 268

Rating-ul meu pe Goodreads: 5/5

Simon Spier, un adolescent în vârstă de șaisprezece ani, gay nedeclarat, preferă să-și păstreze dramele pentru musicalul de la școală.  Însă când un e-mail ajunge în mâinile cui nu trebuie, secretul său e pe cale de a fi aruncat în lumina reflectoarelor. Acum, Simon e de fapt șantajat: dacă nu o face pe pețitorul pentru măscăriciul clasei, Martin, orientarea lui sexuală va fi cunoscută de toata lumea. Mai mult, intimitatea lui Blue, pseudonimul băiatului cu care corespondează prin e-mail, va fi pusă în primejdie. Când în grupul său de prieteni iau naștere momente tensionate, iar discuțiile lui cu Blue devin tot mai pasionale pe zi ce trece, Simon își dă brusc seama că penultimul an de liceu este unul extrem de complicat. Și cu toate că are o aversiune față de schimbări, el știe că trebuie să găsească o cale de a ieși din zona lui de confort, înainte de a fi împins cu forța de acolo – fără să-și îndepărteze prietenii, să se autocompromită sau să rateze o șansă la fericire cu cel mai derutant și mai adorabil băiat pe care nu l-a cunoscut niciodată.

Despre autoare:

Becky Albertalli este un psiholog clinician care a avut onoarea de a fi desfășurat ședințe de terapie cu adolescenți isteți, ciudați și irezistibili. De asemenea, timp de șapte ani a organizat, alături de alte persoane, un grup de sprijin pentru copiii cu probleme de identitate sexuală din Washington, DC. În prezent, locuiește cu familia în Atlanta. Simon și planul Homo Sapiens este primul ei roman.

Doamne, cât de mult mi-a plăcut cartea asta. Noroc de verișoara mea, că mi-a împrumutat cartea, că eu nu știu când aș fi pus mâna pe ea…  Dacă tot am foaaaarte puțin de reproșat acestei cărți, zic să îcep cu asta. Nu știu care e treaba cu Michael. L-a iertat Simon sau nu? Au redevenit prieteni sau nu? Au rămas dușmani sau nu? Dar, dacă stau bine să mă gândesc, mai bine că nu știu. Poate autoarea va scrie o continuare, cine știe?

Câteodată pare că toată lumea știe cine sunt eu, în afară de mine.

Acum să trecem la lucrurile pozitive. Îmi place mult cum scrie autoarea, ușor de înțeles, alert, dar cât să poți urmări firul narativ cu lejeritate. Am să las de-a lungul recenziei câteva citate, ca să vedeți cât de frumos poate fi exprimat totul.

Sunt prea ocupat încercând să nu iubesc o persoană care nu e reală.

Nu o să vă spun cine e Blue, dar pot spune că este exact cine nu vă așteptați. A fost o mare surpriză chiar și pentru mine. Relația virtuală dintre Simon și Blue a fost atât de adorabilă, încât e imposibil să nu îi placi.

Acțiunea se învârte în jurul vieții de adolescent a lui Simon, personajul narator, și a musicalului din care face parte. Toate întâmplările din carte se petrec, într-adevăr, într-o perioadă scurtă de timp, așadar e mult mai ușor să înțelegi romanul.

Proabil că nu știți ce este planul Homo Sapiens, așa că vă voi spune eu. Planul Homo Sapiens este un fel de proiect, înfăptuit de Simon și Blue, care are ca scop și declararea heterosexualității oamenilor. Adică, acum tipul principal de orientare sexuală este hetero, așa că nimeni nu anunță lumea că Hei, sunt hetero!, oamenii crezând că nu este necesar. Așadar, Simon și Blue s-au gândit că nu doar cei homo trebuie să își declare orientarea. Sper că ați reușit să înțelegeți cumva ceea ce am spus pentru că nu mă pricep la explicații. Îmi pare rău că nu mai am cartea la îndemână să vă citez cum trebuie definiția acestui plan.

Nu prea mai am ce să vă spun legat de carte așa că vă las să descoperiți singuri despre ce este Simon și planul Homo Sapiens, de Becky Albertalli. Data viitoare revin cu un tag drăguț. Până data viitoare, lecturi plăcute! Bye!

P.S. Am uitat să vă spun, dar, ca să fie mai ușor să înțelegeți e-mail-urile dintre Simon și Blue, Jaques este Simon. 🙂