O carte minunată despre diferența dintre oameni | Recenzie: „Regina Roșie”, de Victoria Aveyard

2017-10-14 06.06.07 1.jpgHello, hello! Se pare că nu mă pot ține de programul de postat, așa că îmi cer mii de scuze. Sper că pe viitor mă voi mobiliza mai bine, însă nu mai promit nimic. Dar hai să vedem ce am de zis despre această carte pe care am citit-o cu foarte mult entuziasm.

Sponsorizare:

Am primit această miunăție de la editura Nemira spre recenzie. Voi puteți cumpăra cartea de pe site-ul editurii și puteți da un like paginii de facebook a editurii pentru a fi la curent cu noutățile.

Titlu: Regina Roșie

Autor: Victoria Aveyard

Editură: Nemira

Număr de pagini: 472

Rating-ul meu pe Goodreads: 5/5

Lumea lui Mare Barrow este împărțită în două, după culoarea sângelui: cei cu sângele comun, roșu, îi servesc pe cei cu sânge argintiu, elita societății, cei care sunt dotați cu puteri supraumane. Mare face parte din roșii și-și duce traiul de pe o zi pe alta, ca hoț într-un mic sat de la țară, până când destinul o aduce în fața regelui, a reginei și a tuturor nobililor, unde ea descoperă că este și roșie, dar și argintie, cu puteri nebănuite.

Ca să ascundă adevărul, regele o obligă să mintă și să joace rolul unei doamne dintr-o Înaltă Casă Pierdută, cu o putere impresonantă, și o promite de mireasă unuia dintre fiii lui, astfel devenind o prințesă argintie. Pe măsură ce pătrunde și mai adânc în lumea ot, Mare riscă totul și își folosește noua poziție pentru a-i ajuta pe cei din Garda Stacojie, un grup de rebeli roșii. O mișcare greșită îi poate aduce moartea, dar în jocul primejdios în care a intrat singura certitudine este trădarea.

Despre autor:

Victoria Aveyard , tânără autoare de literatură fantasy și cărți pentru tineri, s-a născut în East Longmeadow, un orășel din Massachusetts, SUA. Și-a scris romanul de debut, Regina roșie, chiar în primul an de după încheierea studiilor de scenaristică la University of Southern California. Cartea, primul volum al seriei omonime, s-a bucurat de un succes răsunător, este bestseller New York Times și va fi adaptată pentru marele ecran de Sony Pictures. Sabia de sticlă, volumul al doilea din serie, a apărut recent. Locuiește la Los Angeles, este o cititoare împătămită, o fascinează distopiile și e convinsă că literatura nu trebuie să ofere mesaje moralizatoare, ci să spună povești care să provoace cititorul.

Vaaai, iubesc cartea asta și o recomand persoanelor cărora le plac cărțile fantasy, care se citesc ușor, dar reușesc să țină în suspans cititorul. Pentru că sinopsisul povestește foarte pe scurt o bună parte din carte, nu mă voi axa pe acțiune în recenzie, ci pe personaje și mesaj.

După cum am pomenit adineauri, autoarea este convinsă că romanele trebuie să provoace cititorul, nu să ofere un mesaj propriu-zis. Astfel, Regina roșie nu ne oferă practic sfaturi, învățături sau morale. Însă putem înțelege astfel de lucruri la o meditație supra conținutului. Spre exemplu, diferența dintre cei superiori și cei inferiori: cei superiori (majoritatea) vor avea o atitudine urâtă sau rea (Aș fi zis „superioară”, dar am încercat să evit repetiția.) față de cei inferiori.

Cât despre personaje, avem personaje pozitive, negative și originale în felul lor. Cei roșii, le sunt subordonați celor argintii, astfel creându-se conflictul central al cărții. Cei din societate care nu au puteri duc o viață execrabilă: muncesc extrem de mult și din greu pentru cei argintii pentru o sumă extrem de mică de bani. Din această cauză, aceștia preferă să și fure de la cei cu bani (Unul dintre furturile care mi-au plăcut cel mai mult din carte e acela în care Mare încearcă să fure de la prințul argintiu fără să își dea seama. Contrar așteptărilor mele, acesta îi dă fetei o sumă de bani care crede că o va ajuta pentru o perioadă de timp.). Evident, după ce Mare ajunge să fie prințesă le spune regelui, reginei și celor doi prinți să le mai ușureze viața celor cu sânge roșu, dacă nu vor să elimine diferențele dintre cele două societăți. Totuși aceștia o refuză, pentru că nu vor să ia în considerare părerea unei fete roșii.

În carte vor fi multe plot twist-uri, deci ce v-am spus eu este orientativ, la cazul general. Spre sfârșit unele lucruri se schimbă radical, de aceea recomand cartea asta din toată inima.

Sper că v-a plăcut recenzia, căci mie mi-a plăcut foarte mult să o scriu, căci am discutat despre un roman care v-a rămâne în top 10 cărți din 2017. Mulțumesc încă o dată editurii pentru exemplarul oferit și noi ne vedem data viitoare. Bye! 🙂

2 gânduri despre „O carte minunată despre diferența dintre oameni | Recenzie: „Regina Roșie”, de Victoria Aveyard