O carte cu multe provocări | Recenzie: „NERVE”, de Jeanne Ryan

Processed with VSCO with  preset

Hello, hello! Recenzia de astăzi trebuia să apară pe la începutul lunii, dar din cauză că laptopul s-a stricat, iar eu am fost într-un mic reading slump, nu am reușit să termin cartea. Dar mai bine mai târziu decât niciodată, nu? 🙂

Titlu: Nerve

Autor: Jeanne Ryan

Editură: Leda Edge

Număr de pagini: 304

Rating-ul meu pe Goodreads: 3/5

Când Vee este aleasă pentru a juca în NERVE, un joc anonim de provocări transmis live online, ea descoperă că jocul o cunoaşte. O tentează cu premii luate din pagina ei ThisIsMe şi o pune să facă echipă cu băiatul perfect, Ian cel super-sexy. La început este palpitant ― fanii lui Vee şi Ian îi încurajează să răspundă unor provocări tot mai riscante, cu mize tot mai mari. Dar jocul ia o întorsătură malefică atunci când sunt trimişi într-un loc secret împreună cu cinci alţi jucători pentru runda Marelui Premiu. Dintr-odată, este un joc de totul sau nimic, cu însăşi viaţa lor pusă la bătaie. Oare cât de departe va merge Vee înainte să cedeze, înainte să piardă NERVE?

Wow. Asta e tot ce pot spune despre această carte, dar într-un sens neutru. Nici de bine, nici de rău. De ce? Primele două sute de pagini din carte au fost efectiv geniale, nu aș fi lăsat cartea din mână dacă nu aveam teme pentru școală. Capitolele respective au avut un efect de suspans de nedescris. Dar, când a început punctul culminant… nu. Fiecare paragraf a fost lungit inutil, față de cele din incipit, de exemplu. Totuși nu am vrut să las un rating mic pe Goodreads, căci m-aș fi simțit prost.

Ca să zic ceva despre acțiunea cărții, este una ce te ține în priză pe tot parcursul cărții. Ce mi-a plăcut extrem de mult este că ultimele două-trei fraze țineau locul unui plot twist bine construit. Asta te convinge ca cititor că trebuie cu orice preț să citești următorul capitol, apoi următorul, următorul și tot așa. Toate laudele mele aici pentru autoare.

Untitled design

Despre personaje, tot lucruri bune am de spus (scris). Vee, personajul principal, știută și drept Venus, este la început o fată care are rude foarte stricte și muuuult prea protective. Din acest motiv, este detașată într-un fel de activitățile prietenilor ei în timpul liber. Are noroc că o are prietenă pe Sydney, o fată foarte populară, pritenă ce îi aduce totodată și un rang social mai ridicat față de cel pe care l-ar fi avut fără ajutor. Vee lucrează ca make up artist, dacă putem zice așa pentru niște actori, unul dintre ei fiind și băiatul de care îi place. Totul o ia razna când Sydney îl sărută, fapt ce o face pe protagonistă să fie geloasă, mai sigură pe sine și se înscrie concursul foarte cunoscut NERVE.

La început, provocările jocului par ușoare, cum ar fi să îți torni apă pe cap într-o cafenea, însă jocul se ajută de fricile jucătorului pentru a face totul să fie mai greu; ca de exemplu să fii blocat într-un lift cu un șobolan, când fobia ta cea mai mare sunt rozătoarele. Evident, jucătorii nu aleg să se înscrie doar de plictiseală, ci pentru că premiile oferite sunt extravagante, sau mai exact lucruri din topul unui wish list personal – lucrurile din vârful listei.

Datorită provocărilor, Vee îl întâlnește pe Ian, un tânăr chipeș, învăluit în mister. Sunt nevoiți să își ducă provocările împreună, ca echipă, chiar dacă la început le este greu, mai ales având lucruri diferite de îndeplinit. Pe niciunul nu îl deranjează asta, căci de pe la început devin un cuplu, dar sunt cât pe ce să se destrame.

067e82bd964983b911ef69a087633497

Am văzut și filmul în timp ce citeam cartea, doar pentru a vedea cum ar arăta personajele în realitate, dar și pentru că una dintre actrițele mele preferate o joacă pe Vee; mă refer la Emma Roberts. Ca să știți, filmul este aproape integral scimbat față de carte, doar ideea de NERVE și numele personajelor au rămas aceleași. Asta m-a bucurat enorm, pentru că nu am primit spoilere. 🙂

Am uitat să vă spun, dar NERVE nu constă doar în jucători, ci și privitori, numiți și supraveghetori. Aceștia aleg provocările pentru cei care participă, sau îi filmează îndeplinind „misiunile”. O altă diferență dintre aceste două categorii este că cei care vor să privească plătesc ca să ajungă să aibă acest statut, iar jucătorii sunt premiați.
Ca să închei cu o întrebare: dacă te-ai înscrie la NERVE, ai fi jucător sau privitor?

Sponsorizare:

Am primit această miunăție de la editura Corint spre recenzie. Voi puteți cumpăra cartea de pe site-ul editurii și puteți da un like paginii de facebook a editurii pentru a fi la curent cu noutățile.

Cam atât pentru azi. Sper că v-a plăcut și vă urez lecturi plăcute! Bye!

~ANDREI~

4 gânduri despre „O carte cu multe provocări | Recenzie: „NERVE”, de Jeanne Ryan

1. Cartea a fost bună, mai ales prima parte, după cum ai spus și tu, dar eu mi-am cam schimbat viziunea asupra ei după ce am văzut filmul. Au fost două povești paralele, dar cu aceleași personaje. Pe mine m-a dezamăgit, mă așteptam să văd ceva măreț. :))

Apreciat de 1 persoană

1. Mda, e totuși nașpa dacă vezi filmul în timp ce citești și cartea. La început, fix după ce am terminat filmul, m-am pus pe citit și eram confuz de sarcinile lor din carte. Nu mai știam ce era în film și ce era în carte. Probabil asta m-a influențat nițel.

Apreciat de 1 persoană

2. Mie mi-a plăcut destul de mult cartea, cu toate că nu e scrisă extraordinar și nici ideea nu e wow. M-am bucurat, totuși, de câteva ore citind ceva relaxant, care să mă elibereze de stresul cauzat de școală.

Apreciat de 1 persoană