Iubire și secrete | Recenzie: „Ugly Love”, de Colleen Hoover

elválasztó4

Titlu: Ugly Love

Autor: Colleen Hoover

Editură: Epica

Număr de pagini: 352

Rating-ul meu pe Goodreads: 4/5elválasztó4

Atunci când Tate Collins îl întâlnește pe Miles Archer, un pilot de avioane tăcut, la locul lui, bântuit de un trecut întunecat, ea este conștientă că ceea ce simte nu e tocmai dragoste la prima vedere. Cei doi nu se consideră nici măcar prieteni, iar singurul lucru pe care îl au în comun este o atracție fizică e netăgăduit. După ce dorințele lor ies la iveală, cei doi își dau seama că tocmai au găsit soluția perfectă pentru o relație fără alte implicații. El nu caută iubire, iar ea nu are timp pentru așa ceva. Aranjamentul lor ar fi extrem de satisfăcător, dacă Tate ar putea să respecte cele două reguli impuse de Miles: nu pune întrebări despre trecut, nu te aștepta la un viitor împreună.

Ei cred că se pot descurca, dar, atunci când în povestea lor se înfiripă sentimente adevărate, totul se schimbă:

INIMILE SUNT INVADATE

PROMISIUNILE SUNT ÎNCĂLCATE

REGULILE SUNT SPULBERATE

IAR IUBIREA DEVINE URÂTĂelválasztó4

Vreau să spun mai întâi că acest roman a fost primul pe care l-am vrut doar pentru că m-a convins o recenzie. Așa că mulțumesc, Anamaria, pentru că m-ai făcut curios de el.

Recunosc că am început „Ugly Love” cu așteptări mari de tot, căci absolut toți cei pe care îi cunosc și au citit-o mi-au spus că merită să petrec oricât timp ca să trec prin acțiune. Ei bine, chiar nu pot să îi contrazic, căci m-a impresionat plăcut tot ce am lecturat. Deși finalul a fost cam previzibil, până la acel punct s-au întâmplat multe lucruri neașteptate.WhatsApp Image 2018-06-20 at 1.43.46 PM.jpeg

Parcursul cărții îi urmărește în special pe cei doi îndrăgostiți, dar care nu vor să aibă o relație propriu-zisă. Recunosc că la început, când începusem romanul, am uitasem sinopsisul și recenzia pe care am citit-o și am crezut că Tate e un băiat (primul sezon din „American Horror Story” mă influențează până și la cărți, haha). Revenind, personajele principale nu mi s-au părut verosimile, pentru că cine are relații sexuale cât de des posibil, când nici măcar nu sunt împreună? Nimeni. Totuși, dacă erau altfel construite personalitățile lor, probabil că „Ugly Love” nu ar mai fi fost „Ugly Love”, ci un clișeu.

-Ei bine, pentru început, nu am voie să-ți frâng inima, îmi spune. În al doilea rând, nu am voie să-ți frâng blestemata de inimă. Și, în ultimul rând, nu am voie să-ți frâng nenorocita de inimă.

Ca acțiune, nu mi s-a părut că sunt prezentate cine știe ce evenimente ieșite din comun, lucru care permite o lecturare ușoară, pe o terasă, cu o limonadă rece alături. Povestea este narată din două perspective: cea a lui Miles și cea a lui Tate. Capitolele lui Miles povestesc în general trecutul său, într-un mod poetic atât ca aspect, cât și ca înțeles. Poate dacă erau mai lungi, m-ar fi impresionat mai mult.

Pe de altă parte, ceea ce m-a făcut să îi dau cărții doar patru stele pe Goodreads este faptul că perspectiva lui Tate este mult mai amplu construită decât cea a lui Miles, iar unele capitole erau cam explicite și repetitive, inutil. Un singur capitol în care se povestește un lucru este de ajuns, nu patru. Evident, nu e ca și cum aș fi citit ceva copy-paste, dar era deranjant. 03073f380f2ec372ac1c5d4f27fbf832.jpg

Ceea ce m-a ținut pe mine în priză de la prima pagină până la ultima a fost să aflu trecutul lui Miles, căci din cauza lui nu mai vrea să se îndrăgostească de nimeni, niciodată. Ca să vă fac și mai curioși, vă zic că după ce povestea trecutului lui Miles ajunge în punctul pe care toți îl așteptăm, urmează un capitol din perspectiva unui nou personaj.

Ca să închei și cu personajele, vă spun că preferatul meu este Cap, un bătrânel de optzeci de ani, ce lucrează la clădirea unde locuiesc Miles și Tate. Nu vă spun de ce, decât că este simpatic.

-Ai auzit vreodată de expresia: „Când viața îți dă lămâi…”?

-… faci limonadă, îi termin eu citatul.

Cap se uită la mine și clatină din cap.

-Nu e așa, mă lămurește. „Când viața îți dă lămâi, fii sigur că știi în ochii cui trebuie să le storci.”

elválasztó4

editura-epicaSponsorizare:

Am primit cartea aceasta de la editura Epica spre recenzie, lucru pentru care îi mulțumesc mult. Pentru a fi la curent cu noutățile, puteți lăsa un like paginii de Facebook și un follow contului de Instagram.elválasztó4

Asta a fost și articolul de astăzi. Sper că cele scrise de mine v-au convins că merită să încercați și voi „Ugly Love”, de Colleen Hoover. Bye!

Andrei

4 gânduri despre „Iubire și secrete | Recenzie: „Ugly Love”, de Colleen Hoover