O evadare de milioane | Recenzie: „Banda celor șase ciori” de Leigh Bardugo

O lună am stat cu acest volum în bibliotecă așteptând să îl citesc. Aflând că face parte din Grishaverse, am zis că ar trebui să citesc mai întâi trilogia „Grisha”. Deși cele două serii nu au prea mare conexiune, în sensul că evenimentele dintr-o parte nu afectează mult cealaltă serie, sunt lucruri care au mai mult sens și înțelegi mai bine contextul unor alegeri, referințe având seria Grisha citită (plus că și acea serie este una foarte bună).

elválasztó4

Titlu: Banda celor șase ciori

Autor: Leigh Bardugo

Editura: Trei

Număr pagini: 590

Rating-ul meu pe Goodreads: 5/5

elválasztó4

Ketterdam: un centru înfloritor al comerțului internațional, unde poți găsi orice dacă ești dispus să plătești prețul – și nimeni nu o știe mai bine decât Kaz Brekker, un hoț de geniu. Lui Kaz i se propune să dea o lovitură extrem de periculoasă, care l-ar putea face putred de bogat. Dar nu poate să acționeze de unul singur…

Așa că iată care este banda lui:

Un condamnat însetat de răzbunare.
Un trăgător împătimit de jocurile de noroc.
Un fugar cu un trecut privilegiat.
O spioana poreclită Fantoma.
O Sfâșie-Inimi care își folosește puterea ca să supraviețuiască într-un cartier rău famat.
Un hoț cu darul evadărilor imposibile.

Kaz și echipa lui sunt singurii care pot împiedica distrugerea întregii lumii – dacă nu se ucid mai întâi între ei.

elválasztó4

Voi începe prin a vă zice că, deși cartea pare foarte mare la 590 de pagini, stilul autoarei de a scrie face în așa fel încât acțiunea și amintirile personajelor să fie bine împletite, încât să nu îți dai seama cât de mult citești sau cât de departe ai ajuns cu acțiunea. Fiind mai multe personaje principale, perspectiva se schimbă adesea între acestea. Un efect al acestor schimbări este că ajungem să cunoaștem un personaj prin ochii a mai multor persoane.

c0d41540-20f2-43fa-8475-20e2523752e0

Primul personaj despre care aș dori să vorbesc este Kaz, deoarece îmi place să cred că împărtășim o gândire asemănătoare. El are o poziție importantă în banda Scursurilor (însemnul lor fiind o cioară și o cupă) din renumitul Butoi. Kaz este genul de persoană care nu s-ar da înapoi de la a face orice pentru a câștiga bani. Astfel și-a câștigat renumele de „Mâini Murdare”. Iar toți banii sunt pentru planul său de răzbunare, pentru scopul său. Omul de încredere al lui Kaz, Inej, este o fată ce a fost crescută drept acrobat, dar în urma unor serii nefericite de evenimente a ajuns să lucreze pentru Scursuri. Ea este poreclită Fantoma datorită talentului ei de a fi silențioasă (numeroasele sale cuțite o ajută să își facă treaba), de a-și face prezenta necunoscută. Inej este puternică mintal, ceea ce ține grupul strâns, acționând ca un magnet pentru toți acești indivizi cu trecuturi și intenții diverse.

-Când toată lumea știe că ești un monstru, a spus el, n-ai nevoie să pierzi timpul făcând toate lucrurile monstruoase.

Despre Nina și Matthias voi vorbi împreună, deoarece consider că atunci când sunt amândoi, se pot observa cel mai bine caracteristicile lor. Nina este o Grisha, o Sfâșie- Inimi, astfel ea poate controla mușchii unei persoane, îi poate schimba înfățișarea (nu drastic) și alte lucruri semănătoare. Matthias este un druskelle, un vânător de vrăjitore. În Fjerda, cei cu puterea Grisha sunt considerați o anomalie și sunt vânați. Relația lor este una dificilă, întrucât au fost crescuți în așa fel încât să se urască. Nina este o fată frumoasă și știe să se folosească de calitățile sale; chiar și așa ea este o fire amuzantă, destinsă. Ea pare a fi în contrast cu Matthias, un soldat crescut într-un spirit dur rezistând tentațiilor și distracțiilor. Dar timpul petrecut în compania Scursurilor îi ajută să se înțeleagă și să își folosească potențialul la maximum.

73f5f942-7ff7-434d-aab8-b7dd21b4a26c

În același mod voi proceda cu Jesper și Wylan. Deși în acest volum nu există capitole din punctul de vedere al lui Wylan, aflăm despre el cel mai mult din conversațiile cu ceilalți și acțiunile sale. Wylan este cel mai bun dintre toți, respectuos și grijuliu. În ciuda faptului că nu este cel mai vorbăreț dintre toți, el este o fire curioasă și artistică știind să deseneze și să cânte la pian și flaut. Din nou, contrastul dintre două persoanje este vizibil. Jesper nu are stare niciodată, trebuie să fie mereu în mișcare, vorbește neîntrebat, deși nu vrea să pară necioplit, este un cartofor înrăit cu datorii imense. El este un personaj foarte relatabil: nu este foarte încrezător pe sine, face greșeli, are un tic nervos: atunci când este depășit de o situație își duce mâinile la cele două pistoale ce le poartă mereu cu sine.

Jesper s-a uitat la el și i-a  făcut bucuros cu mâna. Expresia lui Kaz nu s-a schimbat.

-Ar muri dacă ar zâmbi și el din când în când? a întrebat Jesper.

-Foarte probabil.

Sper că v-am oferit o mică privire în natura acestor personaje. Ei vor trece prin multe încercări, vor face greșeli, vor fi înșelați, vor înșela la rândul lor pentru a ajunge în vârf. Când crezi că totul merge bine se întâmplă ceva ce te pune să îți pui întrebări. Acțiunea este mai densă în a doua jumătate a cărții, dar pe parcursul întregii lor aventuri se va întâmpla mereu ceva care să te țină în priză.

elválasztó4

Într-un final, recomand această carte fanilor seriei „Grisha” și young adult, celor ce le plac înșelătoriile, evadările din închisori de maximă securitate și cei ce vor o poveste nu despre eroi, dar despre oameni defecți – ceva ce unii ar numi scursuri – ce se schimbă pe drumul ce le iese în cale. Până data viitoare, lectura plăcută!

Ani

2 gânduri despre „O evadare de milioane | Recenzie: „Banda celor șase ciori” de Leigh Bardugo

1. Am citit cartea aceasta acum mult timp și țin minte că nu am fost prea impresionată în ideea în care abia de la pagina 300 și m-a prins și pe mine puțin acțiunea. Totuși Kaz știu că mi-a atras în mod deosebit atențiiiiiia. :o3

Apreciază

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )