Singurătate și putere | Recenzie: „Spulberă-mă” de Tahereh Mafi

SUNT ARMA LOR. MĂ VOI RĂZVRĂTI.

Nimeni nu știe de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restaurația și-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.

Însă Juliette are propiile sale planuri.

După o viață lipsită de libertate, ea descoperă în sfârșit forța de a se răzvrăti pentru prima oară și de a-și găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că îl pierduse pentru totdeauna.

În acest roman electrizant din seria ATINGEREA LUI JULIETTE, Tahereh Mafi prezintă o lume distopică fascinantă și o eroină de neuitat.

elválasztó4

Încep prin a vă spune că de fapt, toată cartea din poză însumează mai multe pagini, pentru că include și prima nuvelă din serie, „Distruge-mă”, aceasta fiind din perspectiva lui Warner, un personaj foarte important. Nu o să vă spun mare lucru despre aceasta, deoarece v-aș da spoilere. Așa că voi insista pe romanul care mi-a plăcut foaaaaaarte mult.

Processed with VSCO with m5 preset

Toată acțiunea o are în centru pe Juliette, o adolescentă cu o putere pe care nimeni nu o înțelege. Pe oricine ar atinge, ar putea ajunge într-o stare gravă sau chiar să moară. Din acest motiv, familia ei o trimite într-un loc în care să fie închisă, ca să nu mai omoare oameni, cum a făcut cu un băiat la școală (din greșeală, evident). Părăsirea familiei, prietenilor săi, mai ales a lui Adam, o fac să își închidă gândurile în jurnalul său, în care scrie de când este deținută.

Nu-mi pot aminti căldura vreunei îmbrățișări. Brațele mă dor de la inevitabila gheață a izolării. Propria mea mamă n-a putut să mă țină în brațe. Tatăl meu n-a putut să-mi încălzească mâinile înghețate. Trăiesc într-o lume de neant.

Într-o zi, după vreo 264 în care a fost complet singură în celulă, apare un băiat, ceea ce o șochează foarte tare. Chipul său, vocea sa îi aduc aminte de un băiat de la școală, însă nu este sigură cine. După câtva timp în care îl tot analizează și caută prin amintiri, își dă seama că acest băiat este Adam, un vechi prieten al său. Nu îi spune nimic totuși, de teama ca el să nu o recunoască (fapt total fals).

dc9c7096-87c3-4c1e-98d4-ef25e1de645a

Deoarece ambii dintre ei sunt tratați ca niște mizerii de către Warner, șeful sectorului Restaurației în care stau ei, se hotătărăsc să evadeze. Reușesc să facă asta, însă nu au un loc sigur în care să meargă. Nu vă spun unde vor ajunge până la urmă, cu mari dificultăți, căci vă las pe voi să descoperiți misterul. Pot să spun doar că până să ajungă în acel loc, au trecut prin multe întâmplări, unele mai grave decât altele.

Atât de mulți oameni probabil că au murit pentru a susține acest lux. Atât de mulți oameni au trebuit să-și piardă casele și copiii și ultimii 5 dolari din bancă pentru promisiuni promisiuni promisiuni atât de multe promisiuni care să-i salveze de ei înșiși. Ei ne-au promis – Restaurația ne-a promis – speranță pentru un viitor mai bun. Au spus că vor îndrepta lucrurișe, au spus că ne vor ajuta să ne întoarcem la lumea pe o cunoșteam – lumea cu întâlniri la film și nunți de primăvară și petreceri pentru copiii care urmau să se nască. Au spus că ne vor da înapoi casele noastre, sănătatea noastră, viitorul nostru durabil.

Dar au furat totul.

Ca să pot încheia într-un mod care să vă lămurească poate mai bine despre carte, vă spun că o să vânați pasajele scrise așa, adică tăiate, deoarece sunt destul de multe și prezintă un mod foarte interesant de gândire al protagonistei. În plus, modul în care Tahereh Mafi își construiește lumea este unul care nu plictisește cititorul, ci care îl atrage să citească cât mai mult posibil. Mai ales că la finalul cărții, parcă îți vine să continui seria tot atunci. Abia aștept traducerea celorlalte volume, ca să văd ce se mai întâmplă cu personajele.

elválasztó4

editura_corintSponsorizare:

Le mulțumesc celor din spatele editurii Corint pentru că mi-au oferit șansa de a citi romanul de față. Pentru a fi la curent cu noutățile lor, puteți lăsa un like paginii de Facebook și un follow contului de Instagram.

elválasztó4

Atât și pentru astăzi. Sper că v-am convins să îi acordați o șansă și acestui roman, dacă nu ați făcut-o deja. Lecturi faine să aveți!

Andrei